Sakine – Fidan – Leyla

Posted: January 20, 2013 in Uncategorized

Billede

Sakine – Fidan – Leyla

Tre smukke kurdiske kvinder

hvorfor nævner jeg dem

ikke bare fordi jeg er mand

og medborger i et andet land

men fordi jeg synes de er smukke

 

Sakine – Fidan – Leyla

Tre aktive kurdiske kvinder

hvorfor nævner jeg dem

ikke bare fordi jeg er mand

der er også aktive kvinder i mit land

og jeg synes om kæmpende kvinder

 

Sakine – Fidan – Leyla

Tre stærke kurdiske kvinder

hvorfor nævner jeg dem

ikke bare fordi jeg er mand

der kan lide aktive og stærke kvinder

men fordi aktive kvinder er nødvendige 

 

Sakine – Fidan – Leyla

Tre smukke, aktive, stærke kurdiske kvinder

hvorfor nævner jeg deres navne

For at vi skal huske dem og deres skæbne

de blev myrdet i Paris af mordere

og politik der bruger våben mod argumenter

 

Sakine – Fidan – Leyla

Tre døde  kæmpende kurdiske kvinder

hvorfor nævner jeg deres land

Fordi de ikke har noget land

de har samme skæbne som palæstinenserne

der kæmper for deres ret som folk

 

Sakine – Fidan – Leyla

Tre lysende kvinder i kampen for fred

de skal nævnes hver dag

for deres sag må ikke glemmes

deres skæbne er et wake up call

Vinder glemslen taber vi alle

 

© Tommy Flugt – Januar 2013

 

Sakine Cansiz, Fidan Dogan og Leyla Saylemez er de tre aktive kurdiske kvinder, der blev myrdet i Paris i begyndelsen af januar 2013 i Paris. De arbejdede for freden og kurdernes sag. Skudt af ukendte gerningsmænd, som det hedder. Men kun hvis vi tier forbliver den onde gerning ukendt. Derfor skal det siges: Man myrder da ikke kurderne, man forhandler med dem om fred og selvstændighed.

http://www.globalis.dk/Konflikter/Kurdistan

Leave a Reply

