Den dag skal nok komme & Lys

Posted: November 4, 2013 in Uncategorized

Den dag skal nok komme

Wê bête ew roj – citat fra Karavane af Ahmet Kaya

 

Det ser måske ikke sådan ud

tingene er ikke altid helt sådan

sådan som de burde være

men du skal ikke fortvivle

 

Den dag skal nok komme

hvor det ser bedre ud end i dag

du ved at der er muligheder

det er værd at arbejde for

 

Du skal ikke tro at tingene

ikke kan ændre sig det kan de

du skal bare huske at sige fra

overfor uretfærdigheder

 

Det er ikke nok at knytte næverne

dybt nede i lommerne nej

de skal op i lyset og vise vejen

for fred og frihed to åbne fingre

 

Den dag skal nok komme

hvor du ikke behøver

at gemme din kurdiske stemme

den dag vil snart komme

 

© Tommy Flugt

3.11.2013

 

LYS

 

Jeg har altid været vild med lys

derfor bor jeg hvor jeg bor

på en halvø hvor lyset omgiver mig

og vand og himmel forstærker synet

 

Det er ikke så sært at jeg arbejder

allerbedst i mit store LysRum

hvor jeg via en lang LysGang

kan komme ud i LysHusets oase

 

Herfra har jeg overblik over vegetation

og de særeste fantasifulde planter

som gror ud af lyset og lige ind i

fantasiens og tankens stærke kraft

 

Det er godt at lede med lys og lygte

efter alle de tanker og handlinger

der er så nødvendige for at få alt

til at gro og blomstre i fred og frihed

 

© Tommy Flugt

3.11.2013

Leave a Reply

