NATTENS EFTERDØNNINGER

Posted: February 9, 2014 in Uncategorized

NATTENS EFTERDØNNINGER

 

Dagen er oppe

det er søndag med blålys

og drømmenes efterdønninger

vraggods skvulper i land

fra nattens gøremål

og hilser en ny dag velkommen

 

Sikken en entre

over kaffekoppens duft

blander nattens alfevæsener sig

i en hvirveldans

og hjertets trommeslager

pisker stemningen op

 

Kald det bare affaldsdrømme

de er virkelige nok for mig

de stemmer sindet

til endnu en dag med fantasien

og dagligdagens dialoger

om hvem jeg skal lytte til

 

Stod det til mig

lod jeg bare drømmen

tage overhånd i hverdagen

det frisker altid lidt op

en grå og kølig vinterdag

hvor solsorten spiser æblet

 

Var det en drøm

eller flyttede jeg virkelig et træ

i går aftes i regnvejr

fra den ene side af haven

til den anden fordi min ven

bad mig om det

 

Der er nætter uden drømme

og der er dage hvor fantasien

behersker et sind i angst

der er mulige stunder

hvor man skal lytte

og handle for en anden

 

Nu står træet det nye sted

fuglene fløj kvidrende henover det

min ven har ringet og fortalt

han har sovet godt og er rolig

efter at have flyttet

et træ i mine drømme

 

© Tommy Flugt

9.02.2014

 

Comments
  1. Altid rammer du noget med dine digte, jeg ikke så komme …. tak

Leave a Reply

