MÆRKELIG VERDEN

Posted: April 24, 2014 in Uncategorized

MÆRKELIG VERDEN

 

Det er mærkeligt

Jeg der læste så meget i min ungdom

og havde aviser i meterhøjde

på mit værelse på H.C. Andersens Boulevard

hvor jeg levede, studerede og skrev digte

og læste litteratur på universitetet

 

Det er mærkeligt

Jeg der hver aften ved midnatstide

gik ned på Rådhuspladsen

for at hente morgendagens Politiken

og tage den med ind på

Air Bar og læse den og drikke en øl til

 

Det er mærkeligt

Jeg der læste hele natten

og skrev om morgenen

og gik til forelæsning op på dagen

for at sætte mig ind i noget

af alt det i litteraturhistorien

 

Det er mærkeligt

Jeg der så film i Dagmar

og gik på filmskolen

og var til masser af festivaler

både i Holbæk, Odense og Moskva

og hvor der ellers var film at se

 

Det er mærkeligt

At jeg ikke mere læser aviser

og ikke mere ser film

og ikke mere læser bøger

men blot beskæftiger mig

med digtets lille kunstart

 

Det er mærkeligt

men jeg synes ikke mere

at aviserne siger mig noget

og filmene er ulidelige

bøgerne er fyldt med mord

mens digtene er ukendte og urørte

 

Det er mærkeligt

at man kan blive så spoleret

af tidens store kommunikation

at man må vende den ryggen

som bøgerne på bibliotekerne

for at kunne overleve som menneske

 

 

© Tommy Flugt

24.04.2014

Comments
  1. flugt says:

    Sært nok ringede Informations slagsafdeling lige efter jeg havde offentliggjort dette, men det kom der ingen handel ud af, men måske en lille dialog i al venskabelighed.

Leave a Reply

